Blant leseglade medlemmer, er det nok også noen som er nysgjerrige på det å skrive bøker. Dette forumet kan breukes til å diskutere alt som har med produksjon og utgivelse av bøker å gjøre. Min KampEr det noen som har den minste lille peiling på hva det er Karl Ove Knausgård har kjempet så ufattelig med her i livet, at det kommer ut bøker tykke som murstein fra ham!???? "Nattønsket"Det var med stor forventning jeg hentet den nyeste boka til Anne B. Ragde, etter å ha stått på venteliste siden før jul! Ja,ja! Det er nu greitt å skrive om frigjorte kvinner, men dog! Dette grenser til å skrive om en nymfoman og et “ludder” synes jeg! Og mennene er ikke et hakk bedre! :) Vel, boka har ikke alle de ekle og perverse detaljene som i “Bunnforhold”, men jeg hadde forventet meg en god roman av forfatteren, etter “Berlinerpoplene”, " Eremittkrepsene" og “Ligge i grønne enger” ! SkammenDenne boken av Bergljot Hobæk Haff leste jeg for noen år siden, det kan ikke være så lenge siden, for boken kom ut i 2001. Denne romanen gjorde et sterkt inntrykk på meg, kan jeg huske! Den er absolutt verdt å lese! Hun som blir innlagt, er i ferd med å skrive en bok…! Å få fragmenter av artikler satt sammen som en bokHvordan kan jeg sette sammen boka? Bokormenes paradisJeg er i London på en helg pluss fredag, og har brukt store deler av dagen i en av byens fantastiske bokhandler. Bokorm har jeg vært fra jeg var barn, og bedre har det ikke blitt med årene. Hver gang jeg har vært i London, har jeg klart å legge inn en visitt i Foyles bokhandel i 113 Charing Cross. Den ligger i et hyggelig strøk med mange andre bokhandler, puber og folkeliv. Det er ikke langt fra teaterdistriktet Strand, så det kan kombineres med så mangt. Når du følger Charing cross mot nord, krysser den Oxford street og skifter navn til Tottenham court road. Så det er korte veier både til sightseeing, shopping, puber og kafeer, og teater. I Foyles er det fire etasjer med bøker. Hver etasje har sine spesialiteter. På toppen er det også en avdeling for kjøp og salg av brukte bøker. Der kan du virkelig gjøre bokkupp, hvis du er interessert i historie, kunst eller tidløs litteratur. Jeg kjøpte følgende bøker i ettermiddag; The Bayeux tapestry: The life and story of a masterpiece (bl a historien om hvordan SS forsøkte å stjele det under krigen) The United States of Europe Virgil the Aeneid (et klassisk gresk drama i en ny engelsk oversettelse) Jerusalem 1913 – The origins of the Arab-Israeli conflict (amerikansk journalist med tilbakeblikk på konflikten) Så skummet jeg selvsagt kanskje ti andre bøker, i de tre timene jeg var der. :o) En kafe er det selvsagt også inne i bokhandelen. Men den er nesten alltid full av lesende og kaffedrikkende mennesker, som ser utilnærmelig fordypet ut. Bokormer er ikke særlig sosiale, når de har kommet over en bok de lar seg oppsluke av. Hvordan jeg vet det? Vel, jeg er jo en av dem! Har du en favorittbokhandel? Vet at sonen heter "Lese bøker", men ... Annonse | |||||||||||
Nyeste kommentarer